09 December, 2011

Pembohongan Si Fathul Bari Al-Wahhabi Al-UMNO


Pembohongan Ularmak Muda (wahhabi) UMNO ke atas Hadith / Athar Sahabat / Saidina Umar Bin Al-Khattab

Oleh: anak-anak murid Al-Fadhil Ustaz Abu Syafiq Al-Asy'ary

Pada awalnya kami ingin mengajak/memujuk Ustaz Abu Syafiq untuk bertemu berdiskusi ilmiah dengan seorang kanak-kanak Wahhabi pemalsu hadith/athar bernama Fathul Bari seorang ahli UMNO yang mendukung sekular. Tetapi setelah kami melihat rakaman diskusi sebelum ini berlaku antara Ustaz Abu Syafiq dengan dua orang Wahhabi bernama Fadhlan Othman (UMNO) dan Hafiz Firdaus sambil menilai secara jujur kami dapati Fadhlan Othman yang juga merupakan ularmak muda (wahhabi) UMNO teramat tidak ilmiah dan tidak amanah juga Hafiz Firdaus yang kelihatan jahil Bahasa Arabnya, kedua-duanya dinilai para ilmuan sebagai tiada ilmu dan amat jahil.

Pembaca boleh lihat rakamana diskusi tersebut disini/dibawah ini dan kemudian teruskan ikuti bahagian-bahagian seterusnya:


Diskusi yang ingin disusunkan antara Ustaz Abu Syafiq Al-Asy'ary dengan Wahhabi UMNO Fathul Bari Mat Jahya adalah diskusi ilmiah dan beradab secara face to face. Namun setelah diberitahu/dibuktikan oleh guru-guru Ahli Sunnah Wal Jamaah yang lain bahawa Fathul Bari ini seorang yang gemar memutar belitkan hadith/athar maka ia kelihatan amat sukar untuk diadakan kerana berbincang dengan seorang pengkhianat ilmu sememangnya tidak seperti berbincang dengan mereka yang ada dan amanah dalam ilmu walaupun terdapat perbezaan pendapat.

Terlalu banyak kami dapati Fathul Bari Al-Wahhabi ini memalsukan teks2 hadith/athar tetapi untuk kali ini kami hanya akan memaparkan satu sahaja kerana yang satu ini ada kaitan dengan perbincangan guru kami Ustaz Abu Syafiq dan nama beliau juga disebut kepada Fathul Bari Al-Wahhabi dalam rakaman dibawah. Rakaman dibawah adalah diambil dari pendukung ajaran Wahhabi UMNO yang bernama AbuAqif seorang kanak-kanak ikutan Wahhabi dan channel Fathul Bari sendiri, pun begitu kami tidak edit dan tidak mengubah serta membiarkan sahaja ia dipaparkan terus dari mula rakaman dibuatnya sehingga akhir agar semua pembaca dapat menilai sendiri kejahatan Wahhabi dan ketidak amanahan mereka yang dipetik sumbernya dari mereka sendiri.



Kami akan jelaskan pemalsuan Al-Wahhabi Fathul Bari Al-UMNO pada hadith/athar dibawah ini dan sila perhatikan dengan teliti:

1- Pada permulaan kelihatan Fathul Bari menafikan sifat DUDUK (julus) bagi Allah kerana tiada ayat Quran dan juga tiada Hadith Nabi yang menyifatkan Allah dengan sifat JULUS (duduk) itu. Kita Ahli Sunnah mengatakan: Ya ! kerana itulah akidah Islam mengatakan Allah TIDAK bersifat dengan sifat duduk/julus itu kerana ia juga tidak diwar-warkan oleh ulama Salaf Soleh juga dinafikan juga akan sifat DUDUK bagi Allah itu oleh ulama Khalafus Soleh.

2- Pada minit 01:15 sehingga 02:40 Fathul Bari Al-Wahhabi mendakwa kononnya disana terdapat riwayat HADITH dan ATHAR dari Saidina Umar Bin Al-Khattab yang berbunyi: "Apabila Allah subhanahu wata'ala DUDUK di atas ARASY maka bergeserlah ARASY itu seperti bergesernya besi".

Kami katakan: Pertamanya sifat DUDUK/JALASA itu BUKAN sifat Allah disisi seluruh ulama dan umat Islam. Kedua riwayat yang dikatakan Saidina Umar menyebut :" Apabila tuhan duduk di atas KERUSI" adalah riwayat yang mungkar kerana terdapat beberapa 'illah/sebab antaranya orang yang dikatakan meriwayatkan ia dari Saidina Umar itu bernama Abdullah Bin Khalifah dan dia adalah seorang yang tidak dikenali dan lemah. Maka ia riwayat yang tidak harus digunakan pada akidah berkaitan sifat Allah.

Kemudian Fathul Bari Al-Wahhabi mendakwa dengan dakwaan yang jauh menyimpang. Dia mendakwa kononnya Saidina Umar sebut : "Allah DUDUK di atas ARASY" sedangkan dalam periwayatan yang tidak sahih itu sendiri menyebut bukan atas ARASY tetapi atas KERUSI.

Guru kami Al-Fadhil Ustaz Abu Syafiq berkata apabila kami menanyakan kepada beliau hal ini beliau berkata dengan nada tegas:

" Wallahi ! Demi Allah ! Tidak ada satupun riwayat daripada Saidina Umar Al-Khattab yang menyebut Allah Duduk Atas ARASY ! Wallahi tidak ada! Wahhabi memang pembohong ke atas para sahabat Nabi ! dan Wahhabi BUKAN Ahli Hadith! Saya cabar Wahhabi berikan satu sahaja riwayat yang mengatakan Saidina Umar sebut Allah Duduk di atas ARASY".

Maka pembohongan Fathul Bari ini jelas apabila mendakwa ada riwayat dari Umar yang menyebut kononnya Allah Duduk Di atas Arasy, sedangkan riwayat palsu dan tidak sahih itu yang disandarkan oleh musuh-musuh Islam kepada Saidinia Umar itu sendiri bukan berbunyi begitu tetapi "di atas KERUSI" dan bukan "di atas ARASY". Kami juga katakan tidak benar sama sekali akidah yang mendakwa Allah duduk di atas KERUSI dan juga tidak benar sama sekali akidah yang mendakwa Allah duduk di atas Arasy. Kedua-duanya tetap tidak benar.

Jadi jelas si Fathul Bari ini tidak amanah dalam menukilkan hadith/athar dan dia sememangnya tidak layak berdiskusi ilmiah dengan sesiapa pun kecuali dia bertaubat kepada Allah.

No comments:


Klik Gambar Untuk Cepat

APA ITU WAHABI SEBENARNYA ?

AKIDAH ISLAM

AKIDAH ISLAM
INILAH AKIDAH ISLAM YANG RIWAYATKAN OLEH IMAM MUSLIM DALAM SOHIHNYA

SYEIKH ABDULLAH AL-HARARI : PAKAR HADITH ZAMAN KINI & PEJUANG AQIDAH ISLAM ZAMAN KINI

SYEIKH ABDULLAH AL-HARARI : PAKAR HADITH ZAMAN KINI & PEJUANG AQIDAH ISLAM ZAMAN KINI
Pakar Ilmu Hadith Zaman Kini Adalah Seorang Ulama Yang Beraliran Ahli Sunnah Wal Jama'ah Iaitu Al-Muhaddith Syeikh Abdullah Al-Harari. Wahhabi Yang Memusuhi Islam Dan Wahhabi Yang Membawa Ajaran Mujassimah Sangat Benci Terhadap Semua Ulama Islam Dan Mengkafirkan Umat Islam

Syeikh Abdullah Al-Harari

  • http://www.youtube.com/watch?v=3XfsIPzC4S8&NR=1

SYEIKH SAYYID 'ALAWI AL-MALIKY

SYEIKH SAYYID 'ALAWI AL-MALIKY
Beliau merupakan ulama ASWJ yg dikafirkan oleh Wahhabi. Beliau mengajar di Masjid Al-Haram Mekah di Bab As-Salam mengenai ilmu aqidah Ahli Sunnah Wal Jama'ah Al-Asya'irah. Kemudian beliau dihalau oleh Wahhabi dan dimaki oleh Wahhabi sebagai Thogout Babis Salam. Wahhabi adalah Yahudi dan pembunuh ulama Islam.

Blog Ini Telah Mencecah Lebih 1 Juta Pengunjung Dalam Masa 10 Bulan Dari Pembukaan

Min Aina Yanzuruna Ilaina?