19 December, 2011

Diskusi SUNNI-SYIAH



DISKUSI ILMIAH BERADAB AHLI SUNNAH WAL JAMA’AH & SYIAH MALAYSIA

TARIKH : 24.12.2011 (SABTU) MASA: 7.15 MALAM
TEMPAT : DEWAN MASJID AL-SYUJA’AH, MERLIMAU, MELAKA. BERHAMPIRAN POLITEKNIK MERLIMAU MELAKA.

HADIR BERAMAI-RAMAI


Assalamu'alaikum. Alhamdulillah wassolatu wassalam 'ala saidina Muhammad wa 'ala aalihi wasohbihi ajma'in.

Dengan lafaz Bismillahirrahmannirrahim saya (Abu Syafiq) menjemput semua tokoh-tokoh syiah melayu malaysia untuk hadir berdiskusi dengan saya berkaitan ajaran Syiah demi kebaikan bersama. Diskusi ini mestilah beradab dan berilmiah. Sebelum ini beberapa 'ustaz' syiah melayu malaysia tidak beradab dan memekik terlolong dan membuat kacau. Saya tidak mahu ia berulang lagi.

Maka saya menjemput seluruh tokoh Syiah Melayu Malaysia untuk hadir pada masa dan tempat tersebut juga anda semua boleh menghubungi saya untuk persetujuan dan maklumat lanjut (019-3801979).

Kehadiran Syiah secara sembunyi-sembunyi menyorok-nyorok amatlah dikesali kerana tujuan saya adalah untuk kebaikan dan bukan kejahatan. Jika ada sesuatu yang tidak sepatutnya maka kita (sunni-syiah) boleh berdiskusi secara terbuka atau tertutup kelak. Sila jaga adab dan usah terpekik terlolong memaki dan usah mengkafirkan para sahabat Nabi lagi.

Semua muslimin dan muslimat sunni dijemput hadir.
Wassalam. (Abu Syafiq) 019-3801979

15 December, 2011

Imam2 Syiah. 12 ke 13?!



Oleh: Abu Syafiq ISLAM vs Wahhabi & Syiah.

Agama Syiah di Malaysia dan seluruh dunia mempercayai rukun agama mereka yang utama diakui mereka sendiri adalah mempercayai keimaman dan kekhalifatan 12 orang yang disebut sebagai Imam Ithna 'Asyariah (imam 12). Mereka bukan sahaja meletakkan imam 12 tersebut sebagai pemimpin dan mak'sum tetapi bagi Syiah sesiapa yang tidak beriman dengan imam-imam 12 itu sebagai khalifah maka orang itu dianggap sebagai sesat akidahnya kerana tidak berimana dengan rukun agamanya.

12 orang yang dianggap Syiah itu sebagai imam/khalifah adalah:

1. ‘Ali bin Abi Talib (wafat 40 H)
(beliau disisi Syiah dan juga disisi Sunni bukanlah anak Rasulullah dan bukan anak Saidatuna Fatimah tetapi merupakan suami kepada Saidatuna Fatimah)

Kemudian anak-anak keturunan beliau;

2. Hasan bin ‘Ali (wafat 50 H)
3. Husain bin ‘Ali (wafat 61 H)
4. ‘Ali Zainal ‘Abidin bin Husain (wafat 94 H)
5. Muhammad al-Baqir bin ‘Ali Zainal ‘Abidin (wafat 117 H)
6. Ja‘far as-Sadiq bin Muhammad al-Baqir (wafat 148 H)
7. Musa al-Kazim bin Ja‘far as-Sadiq (wafat 183 H)
8. ‘Ali ar-Ridha bin Musa Kazim (wafat 202 H)
9. Muhammad al-Jawaad bin ‘Ali ar-Ridha (wafat 220 H)
10. ‘Ali bin Muhammad al-Jawaad (wafat 254 H)
11. Hasan bin ‘Ali al-‘Askari (wafat 260 H)
12. Muhammad bin Hasan al-‘Askari al-Mahdi (ghaib 260 H)

Syiah turut mengakui imam-imam 12 tersebut dilantik sebagai khalifah oleh Allah sendiri melalui nabi Muhammad secara berwasiat, maka disisi Syiah nama-nama imam diatas tadi memang tepat dan tiada ragu-ragu lagi.

Ok. Sekarang dan buat kali ini mari kita rungkai satu persatu.
Pertamanya kita hurai bilangannya dahulu dengan merujuk dari kitab utama Syiah Imamiah Ithna'ashariah (imam 12) sendiri bagi menjelaskan benarkah imam-imam itu bilangannya dua belas orang atau pun tiga belas orang. Ini kerana disisi Syiah beriman dengan 12 imam tersebut merupakan rukun utama agama Syiah. Isu bilangan ini perlu diperjelaskan dahulu kerana jika kita nak solat subuh pun kita perlu tahu solat subuh itu berapa rakaat 2 atau 3 rakaat. Maka apabila jelas solat subuh itu 2 rakaat maka kita pelajari yang lain pula. Ilmu matematik yang basic juga amtlah perlu diamalkan disini.

Adakah Akibat Kerap Bermut'ah Syiah Terkeliru Bilangan Imam-imam Mereka?

(1) Kitab utama Syiah berjudul Al-Kafiy oleh Al-Kulainiy pada juzuk 1 mukasurat 532 pada bab 12 Imam/Nas Ke Atas Mereka, pada hadith/riwayat berkaitan bernombor 9 menyebut:

"...Abdullah Al-Ansariy berkata: Aku bertemu dengan Fatimah 'alihassalam dan ditangannya terdapat papan tertulis nama-nama mereka yang diwasiatkan dari anak keturunannya, Maka aku mengirakan bilangan dua belas yang terakhirnya adalah al-qaim 'alaihissalam, tiga dari mereka bernama Muhammad dan tiga dari mereka bernama Ali".



Cuba perhatikan betul-betul dari riwayat Syiah diatas jelas menunjukkan disisi Syiah yang dikira sebagai Imam-imam 12 itu adalah dari anak keturunan Saidatuna Fatimah Binti Muhammad Rasulillah. Maka 12 imam itu adalah dari darah keturunan anak atau cucu-cicit dan silsilah daripada Fatimah.

Persoalannya disini adalah... Saiduna Ali Bin Abi Talib (wafat 40H) itu mahu dikira sebagai apa? anak Fatimah ke atau anak cucu-cicit Fatimah ke atau suaminya?! Pelik dan ganjil tiada sesiapun samaada dari Sunni atau Syi'ie mengatakan Saidina Ali bin Abi Talib itu adalah anak atau cucu cicit kepada Saidatuna Fatimah. Ya Ali Bin Abi Talib itu adalah suami kepada Fatimah Binti Muhammad Rasulillah dan bukan anak atau cucit Saidatuna Fatimah.

Nah! Apabila riwayat Syiah tadi jelas menunjukkan kononnya 12 imam yang diwasiatkan Rasulullah itu adalah dari hasil anak cucu-cicit dan keturunan Saidatuna Fatimah dan apabila kita buat kiraan yang amat basic dan terpandai maka menjadi hasilnya (mengikut riwayat Syiah itu tadi) 12 orang Imam itu adalah anak keturunan Fatimah dan dicampur lagi seorang iaitu Saidina Ali Bin Abi Talib sebagai suami Fatimah maka pastinya menjadi 13 orang bilangannya dan bukan lagi 12 orang.

Seorang tokoh terbesar Syiah berkata kepada saya:
"Alaa..Itu riwayat yang disebut oleh Abdullah Al-Ansariy dan dia bukan ma'sum. So mybe Al-Ansariy yang menceritakan riwayat di atas bersama Fatimah itu tersilap kot pasai dia tidak ma'sum".

Saya (Abu Syafiq) katakan: First riwayat tadi adalah dipetik dari buku utama yang diakui Syiah sendiri. Keduanya dalam kitab utama Syiah itu sendiri menyebut kononnya Rasulullah yang ma'sum itu sendiri bersabda:
" Aku dan dua belas (12) orang anak keturunanku dan engkau wahai Ali merupakan kekuatan bumi iaitu ikatan-menguatkannya dan gunungnya, kerana disebabkan kami maka bumi ini kukuh dan tidak hancur melenyapkan penduduknya, maka apabila perginya (12) dua belas orang anak keturunanku maka hancurlah bumi dan penduduknya...". Rujuk Kitab utama Syiah berjudul Al-Kafiy oleh Al-Kulainiy pada juzuk 1 mukasurat 534 pada bab Dua Belas Yang DiNaskan Ke Atas Mereka, pada hadith/riwayat berkaitan bernombor 17.

Dan riwayat dalam kitab dan halaman yang sama menyebut kononnya Rasulullah bersabda: "Daripada 12 orang anak keturunanku itulah yang akan menjadi pemimpin....".

Maka jelas dari kitab utama Syiah sendiri banyak dan kerap mendakwa para imam yang telah dinaskan dan telah ditetapkan itu adalah berbilang (12) dua belas orang sahaja dan 12 orang itu kesemuanya adalah dari keturanan anak Nabi Muhammad melalui perkahwinan Saidatuna Fatimah binti Muhammad dengan Saiduna Ali Bin Abi Talib.


Sedar atau tidak, 12 imam yang dianggap Syiah itu samaada tidak mencukupi atau terlebih. Samaada 11 atau 12 atau 13 orang. Jika dikira seperti diatas...anak keturunan dari Saidatuna Fatimah yang dinyatakan nama mereka oleh Syiah sendiri bilangan sebenarnya adalah 11 orang sahaja dan bukan 12 orang. Jika apabila dicampur dengan Saiduna Ali bin Abi Talib suami Saidatuna Fatimah itu barulah menjadi 12 orang tetapi Syiah sendiri mendakwa 12 orang pemimpin/imam itu adalah dari anak keturunan baginda dan sepastinya Saidina Ali Bin Abi Talib BUKAN anak keturunan baginda bahkan beliau suami kepada Fatimah dan bukan anak Fatimah.

Syiah pening wajib berfikir sejenak. Saiduna Ali bin Abi Talib itu antara imam 12 atau tidak? Berapa bilangan imam 12 dari keturunan anak cucu Nabi Muhammad itu? 11 ke 12 ke 13 ke?

Fikir2kanlah kepeningan Syiah.

Untuk sambungan sila follow Facebook ini : Klik Sini

12 December, 2011

Contohilah Yang Dipertuan Agong Tuanku Mizan dan Tuanku Nur Zahirah


Al-Wathiqu Billah Tuanku Mizan Zainal Abidin Ibni Al-Marhum Sultan Mahmud Al-Muktafi Billal Shah Negeri: Terengganu Tempoh: 12. Disember. 2006 – 12. Disember. 2011.

Seorang yang amat disukai ramai. Seorang yang beradab, baik akhlaknya, ceria peribadinya. Walaupun muda tetapi cukup dihormati. Kehebatannya baginda kelihatan tampak jelas dari segenap segi. Seorang muslim hebat dimata dunia tetapi kerap kelihatan di masjid-masjid akan wajahnya. Low profile. Seronok bila bersama duduk di majlis baginda menjadikan diri kita merenung sambil hati berkata-kata lihatlah seorang Agong begitu tawadhuk dan rendah diri walaupun dia orang besar dan terbesar negara. Bagaimana dengan kita? rakyatnya yang biasa-biasa ini. Tidak salah jadikan baginda ikutan dan qudwah yang baik kerana baginda juga menjadikan Nabi Muhammad sebagai qudwah hasanah pertama dan utama. Pencinta ulama Ahli Sunnah Wal Jama'ah. Seorang yang berilmu dan cinta agama. Selama saya hidup bagindalah Yang Dipertuan Agong yang paling saya kagumi tidak lupa juga yang lain memang hebat juga.

Memiliki permaisuri yang amat menawan. Bertudung cantik wajah berseri rupa. Permaisuri Tuanku Nur Zahirah seorang yang jelas kelihatan ayu jiwa dan raga. Akhlaknya sehebat baginda suami tercinta. Selalu senyum kepada rakyat jelata. Rendah diri tawaduk walaupun permaisuri kepada ketua negara.

Kuletakkan tiga perkara. Perlu direnung oleh seluruh pemimpin dan seluruh rakyat jelata:

1- Tuanku Mizan dan Tuanku Nur Zahirah kuat agama berjiwa rakyat dan tawaduk serta rendah diri. Contohilah ia dan teruskan mencontohi yang baik.

2- Tuanku Mizan dan Tuanku Nur Zahirah menjalankan tugas dengan penuh ketekunan dan terbaik dan bergaul dengan orang ramai dengan cukup harmonis. Contohilah padanya.

3- Tuanku Mizan dan Tuanku Nur Zahirah menutup aurat dengan cara yang amat menawan. Contohilah ia wahai pemimpin dan seluruh rakyat jelata. Lihatlah isteri-isteri kamu yang mengaku muslimah pakailah tudung jangan takabbur dan sombong dan baginda berdua mencitai Ahli Sunnah Wal Jama'ah maka cintailah ulama Islam sebenar.

Wassalam

Abu Syafiq 019 3801979

09 December, 2011

Pembohongan Si Fathul Bari Al-Wahhabi Al-UMNO


Pembohongan Ularmak Muda (wahhabi) UMNO ke atas Hadith / Athar Sahabat / Saidina Umar Bin Al-Khattab

Oleh: anak-anak murid Al-Fadhil Ustaz Abu Syafiq Al-Asy'ary

Pada awalnya kami ingin mengajak/memujuk Ustaz Abu Syafiq untuk bertemu berdiskusi ilmiah dengan seorang kanak-kanak Wahhabi pemalsu hadith/athar bernama Fathul Bari seorang ahli UMNO yang mendukung sekular. Tetapi setelah kami melihat rakaman diskusi sebelum ini berlaku antara Ustaz Abu Syafiq dengan dua orang Wahhabi bernama Fadhlan Othman (UMNO) dan Hafiz Firdaus sambil menilai secara jujur kami dapati Fadhlan Othman yang juga merupakan ularmak muda (wahhabi) UMNO teramat tidak ilmiah dan tidak amanah juga Hafiz Firdaus yang kelihatan jahil Bahasa Arabnya, kedua-duanya dinilai para ilmuan sebagai tiada ilmu dan amat jahil.

Pembaca boleh lihat rakamana diskusi tersebut disini/dibawah ini dan kemudian teruskan ikuti bahagian-bahagian seterusnya:


Diskusi yang ingin disusunkan antara Ustaz Abu Syafiq Al-Asy'ary dengan Wahhabi UMNO Fathul Bari Mat Jahya adalah diskusi ilmiah dan beradab secara face to face. Namun setelah diberitahu/dibuktikan oleh guru-guru Ahli Sunnah Wal Jamaah yang lain bahawa Fathul Bari ini seorang yang gemar memutar belitkan hadith/athar maka ia kelihatan amat sukar untuk diadakan kerana berbincang dengan seorang pengkhianat ilmu sememangnya tidak seperti berbincang dengan mereka yang ada dan amanah dalam ilmu walaupun terdapat perbezaan pendapat.

Terlalu banyak kami dapati Fathul Bari Al-Wahhabi ini memalsukan teks2 hadith/athar tetapi untuk kali ini kami hanya akan memaparkan satu sahaja kerana yang satu ini ada kaitan dengan perbincangan guru kami Ustaz Abu Syafiq dan nama beliau juga disebut kepada Fathul Bari Al-Wahhabi dalam rakaman dibawah. Rakaman dibawah adalah diambil dari pendukung ajaran Wahhabi UMNO yang bernama AbuAqif seorang kanak-kanak ikutan Wahhabi dan channel Fathul Bari sendiri, pun begitu kami tidak edit dan tidak mengubah serta membiarkan sahaja ia dipaparkan terus dari mula rakaman dibuatnya sehingga akhir agar semua pembaca dapat menilai sendiri kejahatan Wahhabi dan ketidak amanahan mereka yang dipetik sumbernya dari mereka sendiri.



Kami akan jelaskan pemalsuan Al-Wahhabi Fathul Bari Al-UMNO pada hadith/athar dibawah ini dan sila perhatikan dengan teliti:

1- Pada permulaan kelihatan Fathul Bari menafikan sifat DUDUK (julus) bagi Allah kerana tiada ayat Quran dan juga tiada Hadith Nabi yang menyifatkan Allah dengan sifat JULUS (duduk) itu. Kita Ahli Sunnah mengatakan: Ya ! kerana itulah akidah Islam mengatakan Allah TIDAK bersifat dengan sifat duduk/julus itu kerana ia juga tidak diwar-warkan oleh ulama Salaf Soleh juga dinafikan juga akan sifat DUDUK bagi Allah itu oleh ulama Khalafus Soleh.

2- Pada minit 01:15 sehingga 02:40 Fathul Bari Al-Wahhabi mendakwa kononnya disana terdapat riwayat HADITH dan ATHAR dari Saidina Umar Bin Al-Khattab yang berbunyi: "Apabila Allah subhanahu wata'ala DUDUK di atas ARASY maka bergeserlah ARASY itu seperti bergesernya besi".

Kami katakan: Pertamanya sifat DUDUK/JALASA itu BUKAN sifat Allah disisi seluruh ulama dan umat Islam. Kedua riwayat yang dikatakan Saidina Umar menyebut :" Apabila tuhan duduk di atas KERUSI" adalah riwayat yang mungkar kerana terdapat beberapa 'illah/sebab antaranya orang yang dikatakan meriwayatkan ia dari Saidina Umar itu bernama Abdullah Bin Khalifah dan dia adalah seorang yang tidak dikenali dan lemah. Maka ia riwayat yang tidak harus digunakan pada akidah berkaitan sifat Allah.

Kemudian Fathul Bari Al-Wahhabi mendakwa dengan dakwaan yang jauh menyimpang. Dia mendakwa kononnya Saidina Umar sebut : "Allah DUDUK di atas ARASY" sedangkan dalam periwayatan yang tidak sahih itu sendiri menyebut bukan atas ARASY tetapi atas KERUSI.

Guru kami Al-Fadhil Ustaz Abu Syafiq berkata apabila kami menanyakan kepada beliau hal ini beliau berkata dengan nada tegas:

" Wallahi ! Demi Allah ! Tidak ada satupun riwayat daripada Saidina Umar Al-Khattab yang menyebut Allah Duduk Atas ARASY ! Wallahi tidak ada! Wahhabi memang pembohong ke atas para sahabat Nabi ! dan Wahhabi BUKAN Ahli Hadith! Saya cabar Wahhabi berikan satu sahaja riwayat yang mengatakan Saidina Umar sebut Allah Duduk di atas ARASY".

Maka pembohongan Fathul Bari ini jelas apabila mendakwa ada riwayat dari Umar yang menyebut kononnya Allah Duduk Di atas Arasy, sedangkan riwayat palsu dan tidak sahih itu yang disandarkan oleh musuh-musuh Islam kepada Saidinia Umar itu sendiri bukan berbunyi begitu tetapi "di atas KERUSI" dan bukan "di atas ARASY". Kami juga katakan tidak benar sama sekali akidah yang mendakwa Allah duduk di atas KERUSI dan juga tidak benar sama sekali akidah yang mendakwa Allah duduk di atas Arasy. Kedua-duanya tetap tidak benar.

Jadi jelas si Fathul Bari ini tidak amanah dalam menukilkan hadith/athar dan dia sememangnya tidak layak berdiskusi ilmiah dengan sesiapa pun kecuali dia bertaubat kepada Allah.

Jika ditanya dimana Allah? Ulama Salaf Menjawab: Allah Ada TANPA Bertempat



Jika Ditanya Dimana Allah? Ulama Salaf antaranya Imam Abu Hanifah (80H-150H):

1- Allah tiada Kaif(bentuk) bagiNya,

2-Sifat-sifat Khabariyyah bagi Allah itu Bukan Anggota,

3-Jika ditanya dimana Allah? Jawablah: Allah Ada TANPA Bertempat,

4- Tiada bagi Allah Aina (dimana),

5- Siapa yg kata api neraka itu akan fana' (terpadam) maka dia KAFIR.-

Rujuk Al-Fiqh Al-Absat M/S 56-57 oleh Imam Salaf Abu Hanifah Rahimahullah.

Zat Allah BUKAN Berada Dimana-mana. Allah Ada Tidak Memerlukan Kepada satu tempat atau dua tempat atau mana-mana tempat pun!

Sila Layari FaceBook Abu Syafiq klik Sini

08 December, 2011

UMNO Yang Masukkan Syiah Ke Malaysia?

UMNO Yang Masukkan Syiah Ke Malaysia?

Tanpa disedari. Tanpa muhasabah diri kita tidak akan terasa apa-apa kesan atas perkara yang pernah kita lakukan. Isu Syiah dan Bahaya Wahhabi masih lagi hangat dibualkan di medan-medan majlis Ilmu, seminar-seminar, media pelbagai jenis. Namun sedarkah kita tindakan kita yang lalu menghasilkan keburukan sekarang ini?

Kerajaan Malaysia dibawah parti UMNO dilihat seolah telah menghalalkan Syiah di Malaysia satu ketika dahulu melalui Majlis Jawatankuasa Fatwa Kebangsaan dengan mengiktiraf beberapa ajaran Syiah sebagai ajaran yang TIDAK SESAT dan boleh diamalkan. Tahukah anda kesan daripada fatwa ini walaupun ia telah diubah kini? Adakah ia sama apa yang akan berlaku ke atas ajaran Wahhabi yang diakui Majlis Fatwa itu? Ikuti jawapan serta berikan pandagan anda di :
FaceBook Bahaya Syiah Dan Wahhabi Klik Sini

07 December, 2011

Diskusi Ilmiah Isu Ahli Sunnah & Wahhabi


Sila rujuk bahagian seterusnya di link Youtube


ADMIN

Sikap Si Pengkhianat: MENYEMBUNYIKAN KEBENARAN. Saya pernah berdiskusi dgn geng Yahudi bbrp tahun yg lampau. Dlm diskusi ilmiah itu saya bw bbrp hujjah& bukti menyebabkan mrk mengaku kalah walaupun ia bukan debat. Mjlis itu saya keseorangan tiada pembantu. Mrk lengkap dgn bodyguard&kamera rakaman. Tp bila sy mohon rakaman itu disiarkan mrk enggan atas alasan trtentu katanya. Inilah sikap pengkhianat. Saya tidak akan 'berkerja sama' lg dgn pengkhianat!





Sambung status sy psl PENGKHIANAT. Peristiwa brtahun lalu itu mnyebabkan Yahudi terus menyembunyikan kebenaran.Pabila sy mohon byk kali utk disiarkn mrk dkwa sy bw bukti kitab x betul. Sedang mrk mengiyakan ketika majlis itu kemudian mrk hanya berikn kpd sy cd kosong tanpa ada satupun slot rkmn. Mrk memang pembohong! Sy nasihatkn kpd pndkwh usah brkerjasama lg dgn syaitan brtopengkn manusia itu




Masih psl PENGKHIANAT. Pd mulanya sy sangkakan mrk (yahudi) brsikap ilmiah bradab krn beza usia sy dgn mrk mrk lbh tua 20tahun dr sy.Malangnya sangkaan itu x bnr krn mrk msih ckp belakang tanpa hujah&x brakhlak.Lbh baik sy brdiskusi dgn org yg brilmiah&bradab.

Klik Gambar Untuk Cepat

APA ITU WAHABI SEBENARNYA ?

AKIDAH ISLAM

AKIDAH ISLAM
INILAH AKIDAH ISLAM YANG RIWAYATKAN OLEH IMAM MUSLIM DALAM SOHIHNYA

SYEIKH ABDULLAH AL-HARARI : PAKAR HADITH ZAMAN KINI & PEJUANG AQIDAH ISLAM ZAMAN KINI

SYEIKH ABDULLAH AL-HARARI : PAKAR HADITH ZAMAN KINI & PEJUANG AQIDAH ISLAM ZAMAN KINI
Pakar Ilmu Hadith Zaman Kini Adalah Seorang Ulama Yang Beraliran Ahli Sunnah Wal Jama'ah Iaitu Al-Muhaddith Syeikh Abdullah Al-Harari. Wahhabi Yang Memusuhi Islam Dan Wahhabi Yang Membawa Ajaran Mujassimah Sangat Benci Terhadap Semua Ulama Islam Dan Mengkafirkan Umat Islam

Syeikh Abdullah Al-Harari

  • http://www.youtube.com/watch?v=3XfsIPzC4S8&NR=1

SYEIKH SAYYID 'ALAWI AL-MALIKY

SYEIKH SAYYID 'ALAWI AL-MALIKY
Beliau merupakan ulama ASWJ yg dikafirkan oleh Wahhabi. Beliau mengajar di Masjid Al-Haram Mekah di Bab As-Salam mengenai ilmu aqidah Ahli Sunnah Wal Jama'ah Al-Asya'irah. Kemudian beliau dihalau oleh Wahhabi dan dimaki oleh Wahhabi sebagai Thogout Babis Salam. Wahhabi adalah Yahudi dan pembunuh ulama Islam.

Blog Ini Telah Mencecah Lebih 1 Juta Pengunjung Dalam Masa 10 Bulan Dari Pembukaan

Min Aina Yanzuruna Ilaina?